Monday, November 24, 2008

Pergilah Air Mata 23

“Hey! Masuklah! Apa lagi tercegat di situ? Nak tunggu aku dukung ke?,”
“Oh… please. Aku benci tengok air mata tu. Please!,”
Sabrina tersenyum kelat. Dari buaian besi di halaman, dia bagai terbayang susuk tubuhnya dan Badrul yang melangkah masuk ke banglo besar milik Datuk Hamidi.
“Kau ni, tak faham Bahasa Melayu? Aku tak ada masa. Lagipun, aku memang tak ada perasaan nak bercakap dengan kau. Tak ada perasaan. Kau tahu tak?,”
“Kalau benda yang kau nak cakap tu, penting sangat, tulis. Letak kat meja aku. Nanti aku baca,”
Ingatannya memproses satu lagi peristiwa bersama Badrul.
“Takkan kereta saya pun, nak buang jugak…,”
“Kau cakap nak ambil barang. Tak ada pun cakap nak ambil kereta,”
“Kau keluar. Tinggalkan aku di sini. Aku nak tunggu ke. Tak nak tunggu ke, itu aku punya pasal. So, may you…?,”
Kali ini, senyum pahit yang terukir di bibir. Pedih apabila teringatkan kata-kata Badrul itu.
“Kita ke klinik. At least untuk ambil pain killer and cuci luka tu,”
“Dah dekat pukul 12. Masuklah. Malam-malam macam ni, kat kawasan ni, banyak hantu. Tu… rumah kosong kat depan tu… malam-malam macam ni, macam-macam bunyi boleh dengar,”
“Bodoh. Mana ada hantu? Kau percaya hantu ke? Kalau ada hantu pun, hantu mesti respect kat orang hati jahat macam kau ni. Dia orang tak akan kacau kau…,”
“Kau jangan keluar dari bilik ni,”
“Kalau bosan, kau baca semua tu. Tengok CD ke?,”
“Tapi, saya bukan boleh baca pun. Bukannya saya pandai bahasa Cina,”
“Tak boleh baca, tengok gambar. Tak pun tengok CD. Aku bawa CD juga kat situ,”
“Semua cerita hantu. Nak buat apa?,”
“Tengoklah. Biar hilang takut kau tu,”
“Awak saja nak seksa saya ya?,”
“Smart girl. Yes. I’am. Memang aku nak buat kau terseksa,”
Sekuntum senyum lucu yang terukir di bibirnya. Ternyata peristiwa di Pangkor itu, kini boleh membuat dia tersenyum lucu.
“Cepat buka pintu ni,”
“Tak nak,”
“Oit! Aku nak mandilah. Kau ni, berlakon over sangatlah. Macam baik aje kan? Sudah! Cepat buka pintu ni. Aku nak mandi. Dah nak masuk Maghrib ni,”
“Awak tak serius kan?,”
“Perasanlah kau! Tak ingin aku. Cepat. Aku nak mandi,”
“Bodoh!,”
Sekali lagi senyum lucu terukir di bibirnya.
“Kenapa letak benda-benda bersepah kat lantai? Tak ada kerja lain ke? Sengaja nak bagi aku tersungkur kat sini?,”
“Kau gila ke? Takkan kau nak seterika kepala aku?,”
Sabrina tergelak kecil. Terbayang wajah Badrul yang kehairanan sewaktu dia memegang seterika ketika itu.
“Kau takut hantu ke… kau takut aku?,”
“Ha?,”
“Kenapa pula saya nak takut kat awak?,”
“Sebab… aku rasa macam nak belai rambut kau,”
“Aku rasa macam nak sentuh bibir kau…,”
“Aku rasa macam nak belai tubuh kau…,”
“Aku rasa macam… nak bersama kau…,”
“Boleh? Kalau boleh, I’ll stay…,”
Wajah Sabrina merona merah. Selintas ingatan pada peristiwa itu, membuat dia jadi malu sendiri.
“Lupa kot? Baguslah. Dibuatnya orang masuk, nak angkut kau pun boleh, tahu tak? Pintu tak berkunci. Tidur mati. Orang nak rogol kau pun, kau tak akan sedar. Tahu tak?,”
“Berapa kali aku pesan, kunci pintu. Sebelum aku keluar pun, sekali lagi aku pesan, kan? Ke.. kau rasa kau tu dah kuat sangat nak melawan?,”
Sabrina menongkat dagu. Tiba-tiba dia suka pada perhatian yang Badrul berikan, walaupun dengan nada yang sedikit kasar.
“Aku dah agak! Kau jumpa lagi lelaki tu. Itu sebabnya kau nak keluar ya? Patutlah dengan senang hati kau izinkan aku kahwin dengan Dayana. Rupa-rupanya kau ada agenda lain ya? Mulai hari ini aku tak benarkan kau keluar dari rumah. Faham?!,”
“Ini semua kau punya pasal, tahu tak?,”
“Apa pulak?,”
“Yang kau peluk aku tu, kenapa?,”
Sekali lagi wajahnya terasa panas apabila teringatkan insiden dia di tangkap khalwat kali kedua. Memalukan.
“Dah dua minggu aku tengok kau tak lapar-lapar. Nanti boleh tinggal tulang saja, kau tahu. Jangan nak mengada. Makan,”
“Dah buat muka seposen. Malas betul aku nak layan kau ni. Yalah…yalah… Aku bayar dulu, lepas tu kita balik,”
Sabrina tergelak kecil. Prihatin Badrul dalam marahnya tiba-tiba membuat dia tersentuh lagi. Dia tersenyum sayu sambil menyentuh cincin di jari manisnya.
“Jangan tanggalkan lagi,”
“Saya tak akan tanggalkan…,”perlahan dia berbisik sendiri. Ingatan-ingatan itu membuat dia bertambah merasai kehilangan Badrul. Sudah seminggu lelaki itu terbang ke Bali. Berbulan madu. Minggu hadapan baru pulang ke sini. Itulah yang diberitahu oleh Jamilah. Dia tidak bertanya, dan Badrul pula tidak bercerita. Namun, dia tidak terkilan apabila Badrul tidak bercerita tentang rancangan bulan madunya itu. Malah dia lebih senang begitu. Barangkali kalau lelaki itu bercerita, hatinya akan sakit.
“Hey!,”
Sabrina terjerit. Kuat memegang buaian yang digoncang kuat.
“Apa ni?!,”jeritnya marah. Betul-betul marah apabila menungannya diganggu seteruk itu. Nasib baik dia sempat berpegang pada buaian itu. Kalau tidak, sudah lama dia tersungkur di situ. Gelak yang menyentuh di telinganya, membuat dia segera berpaling. Tidak mungkin! Dia tergamam. Badrul berdiri di belakangnya sambil ketawakannya.
“Apa awak buat kat sini?,”soalnya hairan.
“Aik… Suka hati akulah. Ini rumah aku…,”
Sabrina diam sejenak.
“Maksud saya, kan awak sepatutnya pulang minggu depan? Kenapa awal sangat?,”soalnya lagi. Memandang wajah Badrul yang kelihatan cukup gembira.
“Bukan hal kaulah,”
“Oh… okay…,”Sabrina bersuara perlahan. Memang betul pun bukan hal dia.
“Jomlah,”Badrul bersuara sambil memegang besi buaian.
“Pergi mana?,”
“Masuklah,”
Sabrina diam di buaian. Agak hairan melihat Badrul sendirian.
“Mana isteri awak?,”
Badrul memandang wajahnya.
“Rumah parent dia,”
“Kenapa? Awak bergaduh ke? Baru kahwin dah bergaduh?,”
Badrul tergelak lucu.
“Ingat dengan kau ke, asyik nak bergaduh?,”soalnya sinis. Membuat Sabrina terdiam lagi.
“Dia singgah sana sekejap. Nanti dia datang sini,”terang Badrul melihat wajah Sabrina sudah sedikit kelat. Barangkali terasa dengan kelancangan mulutnya yang gagal dikawal. Dia tidak berniat untuk mengeluarkan kata-kata sebenarnya.
“Jomlah,”
“Nak buat apa? Malaslah. Saya nak ambil angin kat sini. Awak pergilah masuk. Jumpa mama ke… abah ke…,”
“Dah lama aku kat dalam. Dah kenyang pun aku makan karipap Kak Milah,”
Sabrina menatap wajah Badrul. Sudah lama rupanya lelaki itu sampai. Tetapi, Cuma sekarang baru datang mencarinya? Perasaannya sedikit tersayat. Cepat-cepat dia mengukir senyum. Mahu melupakan apa yang sedang dia rasa. Aneh. Kenapa tiba-tiba dia jadi mengada-ngada? Kenapa tiba-tiba dia mahukan perhatian Badrul?
“Jomlah!,”sekali lagi Badrul bersuara sambil menarik tangannya.
“Nak ke mana? Janganlah tarik tangan saya. Sakitlah…,”
“Jom ikut aku,”
Sabrina mengangkat punggung, menurut tarikan tangan Badrul.
“Nak ke mana? Nak halau saya ke?,”
Langkah Badrul terhenti. Berpaling merenungnya. Tajam. Sabrina tersengih. Membatalkan niat Badrul untuk menghamburkan rasa geram.
“Aku ada sesuatu untuk kau,”
Sabrina terpaku seketika. Sesuatu?
“Surat cerai ke?,”soal Sabrina lambat-lambat. Sekali lagi membuat renungan tajam Badrul menikam wajahnya.
“Okay… bukan surat cerai…,”ujarnya perlahan melihat Badrul membisu dengan wajah kelat. Wajah marah. Dia tahu Badrul marah.
“Kau ni, kenapa? Dah rindu sangat nak kena marah dengan aku ke?,”
Sabrina menggeleng.
“Sorry. Tak sengaja,”
Badrul diam. Terus menarik tangan Sabrina agar mengikut langkahnya.
“Hai… nak ke mana, laju benar ni?,”
Sabrina menoleh. Datuk Hamidi yang menyapa sebaik Badrul melintas ruang tamu. Baru sahaja dia mahu membuka mulut untuk menjawab, dia sudah agak jauh meninggalkan bapa mertuanya itu. Laju Badrul menarik tangannya.
“Awak… abah tegur tadi…,”aku bersuara.
Badrul berhenti di hadapan biliknya.
“Aku belikan sesuatu untuk kau,”
“Apa? Kalau setakat magazine Cina, tak apalah. Tak nak. Dah penat saya buat origami. Kalau CD seram pulak. Saya tak nak tengok…,”
“Auch… sakitlah…,”Sabrina merungut perlahan sambil menggosok bibirnya. Sakit bila jari Badrul menjentik bibirnya. Walaupun tidak kuat, tetapi, mampu mengalirkan refleks rasa pedih terus ke otaknya untuk dirasai di bibirnya.
“Boleh tolong diam tak?,”
Sabrina diam. Badrul membuka pintu biliknya. Dia tercegat di situ sebaik Badrul melangkah masuk. Membuat Badrul berpaling dengan wajah hairan.
“Buat apa tercegat kat situ. Masuklah,”
“Hah? Saya? Masuk ke dalam? Tak naklah. Saya tunggu kat luar saja,”
Badrul sudah mula menarik nafas panjang. Wajah pun sudah kembali berubah kelat.
“Mengada-ngada apa pulak ni? Jangan bagi aku hot tempered, boleh tak?,”
“Awak… ini bilik awak dengan Dayana. Kalau saya masuk, nanti apa kata Dayana? Tak naklah saya,”
Sabrina bersuara geram.
“Dia ada ke? Tak ada kan? Dah. Jangan mengada-ngada,”Badrul bersuara sambil menarik tangan Sabrina masuk ke dalam bilik. Sabrina mengeluh marah. Badrul bergerak ke almari pakaian. Sabrina pula tercegat memerhati bilik pengantin yang masih berhias cantik itu. Entah kenapa, dia langsung tidak suka berada di situ. Walau Cuma dia dan Badrul di dalam bilik itu, kehadiran Dayana, dapat dia rasai. Bau harum bilik itu, terasa menyesakkan nafasnya. Tidak mendamaikan perasaanya seperti selalu.
“Duduklah. Yang tercegat kat situ, buat apa? Macam tak biasa pula kau duduk kat dalam bilik ni, ya?,”
Sabrina mencebik. Perlahan dia bergerak ke arah sofa. Tempat tidurnya sebelum Badrul mengahwini Dayana. Dia melabuhkan punggung di situ. Menunggu apa yang ingin Badrul katakan. Dia sekadar memerhati Badrul mencari-cari sesuatu di antara longgokan beg pakaian dan beg-beg kertas yang diletakkan hampir dengan almari pakaian.
“Kenapa tak kemaskan semua tu?,”Sabrina bersuara apabila longgokan itu sedikit menyakitkan matanya.
“Nantilah…,”balas Badrul sambil mencapai satu beg kertas sambil bergerak menuju ke arah sofa.
“Untuk kau,”sambungnya sambil melabuhkan punggung di sebelah Sabrina.
Sabrina tersenyum kecil.
“Untuk saya? Terima kasih. Tak sangka awak ingat juga kat saya ya?,”ujar Sabrina sambil mencapai beg kertas Badrul hulurkan. Badrul turut tersenyum kecil sambil matanya memandang wajah Sabrina.
‘Aku pun tak tahu macam mana aku boleh teringatkan kau…,”hatinya berbicara sendiri. Aneh. Memang sedikit aneh. Dia teringatkan Sabrina sewaktu dia menghabiskan masa bersama Dayana.
“Saya keluar dulu, ya,”Sabrina bersuara sambil mengangkat punggung. Tidak mahu berlama di bilik itu.
“Tak nak tengok ke apa yang aku beli tu?,”soal Badrul sedikit kecewa. Beria-ia dia mahu memberi buah tangannya itu kepada Sabrina. Tetapi, pemberiannya seakan diacuhkan.
“Nanti saya tengok dalam bilik saya,”
“Tengoklah sekarang,”Sabrina menggaru kepala. Melihat wajah Badrul yang berharap. Perlahan dia melabuhkan punggung ke sofa.
“Okay,”akhirnya dia bersuara pendek sambil membuka beg kertas yang dipegangnya.
“Baju?,”
Badrul tersenyum. Sabrina mengeluarkan fabrik lembut berwarna coklat bercorak bunga-bunga kecil bercampur abstrak .
“Nice dress. Cantik. Terima kasih,”ujar Sabrina sambil menelek dress ringkas yang Badrul belikan untuknya. Melihat dari ribaannya, barangkali dress ini melangkau lututnya. Memang cantik di matanya.
“Cubalah,”
Sabrina tersenyum. Pantas dia berdiri sambil meletakkan dress itu di dadanya. Betul. Menutup lututnya.
“Cantik. Terima kasih,”ujarrnya sekali lagi. Badrul tersenyum senang.
“Aku tak tahu kau suka warna apa, so… aku beli warna kesukaan aku,”
“Saya suka warna ni. Memang warna favourite saya. Saya suka sangat. Terima kasih sekali lagi,”
Badrul tergelak kecil. Tiba-tiba dia berasa senang melihat wajah girang gadis itu. Juga dia berasa senang apabila Sabrina suka dengan pilihan yang dia buat.
“Maaf, Encik Badrul. Saya ingat tak ada orang. Datin suruh saya tengok baju Encik, yang Encik nak basuh. Nanti saya datang balik ya,”
Sabrina menoleh ke arah pintu. Badrul yang tersandar di sofa, turut menghalakan pandangan ke arah yang sama.
“Dalam beg tu, Kak Milah,”ujarnya sekaligus memberi kebenaran Jamilah masuk ke biliknya. Jamilah melangkah masuk bersama senyuman. Sabrina tersenyum panjang.
“Cantik tak, kak?,”soalnya sambil menayangkan baju diletakkan di dadanya kepada Jamilah. Jamilah tersenyum lebar. Badrul turut tersenyum sambil menggeleng. Pertama kali dia melihat Sabrina Nampak begitu ceria. Nampak cukup manja tingkah Sabrina saat itu. Satu aksi spontan dari Sabrina yang membuat dia berasa teramat senang.
“Cantik. Cantik benar dengan Puan Sabrina…,”
Sabrina tersenyum puas.
“Terima kasih ya, Bad,”ujarnya sekali lagi sambil tangannya memasukkan semula dress pemberian Badrul ke dalam kotak kertas.
“Small matter,”
“Saya keluar dulu,”Sabrina bersuara sambil mengekori langkah Jamilah yang membawa selonggok pakaian yang mahu dicuci dari beg pakaian Badrul. Meninggalkan Badrul terkebil-kebil di sofa. Dia mahu Sabrina tunggu di situ. Duduk bersamanya. Tetapi, untuk apa? Memang Sabrina tidak patut berada di dalam bilik ini. Kenapa? Kerana dia mahu Dayana yang menghuni bilik ini. Dan, apabila impiannya itu tercapai, kenapa ada bisik-bisik aneh yang meminta wajah Sabrina bertenggek di mindanya?
Badrul memandang kosong ke arah Sabrina yang menutup perlahan pintu biliknya. Sebaik pintu tertutup, dia tersenyum sendiri sambil mengeluh perlahan. tidak mahu lagi memikirkan hal-hal yang pelik itu. dengan malas, dia bangkit dari sofa, kemudian melangkah ke arah katil. Menghempaskan diri di situ. Lega. Hilang seketika penatnya. Terkebil-kebil seketika memandang siling. Pantas dia mencapai telefon bimbit yang dicampak di atas katil sebaik dia tiba tadi. Ingin menghubungi Dayana. Belum pun sempat dia mencari nama Dayana, panggilan dari Dayana yang masuk.
“Hello. Kat mana sekarang?,”
“Rumah papa lagi. I balik malam sikit, boleh? May be lepas Isyak?,”
“Kenapa?,”
“Nak dinner dengan mama. Lama tak dinner dengan dia. Boleh ya?,”
“Okaylah. Tapi, jangan lambat sangat. Abah and mama Tanya you tadi. I dah cakap balik sini dulu… degil, nak juga balik rumah parent you dulu,”
Tawa Dayana pecah di talian.
“Tolong sikit ya. Cakap I pula. You pun sama. I ajak singgah rumah I dulu you tak nak. Cepat je nak balik rumah dia. Rindu sangat dekat mama dia,”
Badrul tersenyum kecil. Memang dia ingin cepat sampai di rumah. Ingin melihat Sabrina. Bukan sebab dia rindukan ibunya. Bodoh betul perasaannya ini.
“Okaylah Bad,”
“Hmm… Kirim salam kat papa and mama. Beritahu mereka esok I datang ke sana dengan you,”
“Okay. Take care okay. Lepas Isyak I sampai,”
Talian terputus. Badrul mengeluh pendek. Dayana..Dayana… Terasa sedikit sukar untuk berkomunikasi dengan isterinya itu. Mungkin disebabkan masing-masing belum dapat menyesuaikan diri. Jadi, masing-masing lebih suka mengikut keputusan masing-masing. Tiada persetujuan bersama. Dia menolak untuk sama-sama pulang ke rumah keluarga Dayana dahulu. Dayana pula menolak untuk pulang ke rumah ini terlebih dahulu. Sudahnya, mereka membuat satu keputusan yang sama adil. Masing-masing pulang ke rumah masing-masing. Dan, gara-gara Dayana juga, bulan madu yang sepatutnya selama dua minggu, berubah menjadi Cuma seminggu. Sebabnya? Ada seminar yang perlu Dayana hadiri esok. Tidak dapat dielakkan.
Dia mengeluh lagi sambil pejamkan mata. Tidak sedar dia terlena selepas itu.

****

33 comments:

atashinci said...

yes...yes....
confirm bad dh jtuh cinte kt ina
tapi...hanni knape pndek sgt....
nk lagi...nak lagi....

atashinci said...

betol x kwn2......
pendek sgtkn.....
xpuas bce....
nak lagi....
chaiyok2......

LeaQistina said...

wahaha.. akhirnya..

dlm keadaan begini.. kelebihan berpihak pada sabrina.. yuhuuuu..

nak lagi.. sokong atashinci.. sikit sgt.. huhu..

Anonymous said...

hanni....cepat2 lah wat sambungan...
tak puaslah baca....

Anonymous said...

Hehe...cayalah kak hanni...best2...lpas nie uat dayana busy gila2 taw...biar bad rasa terpinggir...dan lepas tue barulah dye tahu yang mana intan ngan kaca...Hehe... -manja.lara87-

Anonymous said...

ngaaa...k.hanni! xtau nape pas n3 ke 20 bru rsa mnarik. myb sbb dlu2 lbey xcited ngn BYMYB..so tought citer nie biasa2 jerk..apepn besh! wink, wink;)

Anonymous said...

hani, kalo bleh jagan selalu ulang2 cerita yer...malas nk baca ayat yang dah baca sebelu tu

cerita2akusuka said...

nmpaknye bad dh jatuh cinta kt sabrina, menariknye ...

Anonymous said...

tak lah sedih sgt berbanding episod 22 yang lalu. bad pun dah jatuh hati kat ina nampaknya. jeng2.... kita tunggu seterusnya. teruskan hanni teruskan puaskan hati peminat fanatik PAM

hawahashima said...

memang best..camner sabrina boleh tahan erk...sedangkan dalam hati dah berlagu rindu

Anonymous said...

nampaknya bad n ina dah rasa lain macam... hehe..dh ada sesuatu la tu... tp bad dh kawin gn dayana... sian ina, mesti hati dia rasa sakit n pedih skrg ni..k.hanni nti matikan la watak dayana tu ek... biar bad jd milik ina seorang...

Nurul said...

horaaaaaayyyyy !
yes yes ! bad dh suke kt sabrinaaaa !
haha sabrina tu mcm comel je .
byk kali ckp terima kasih kt bad .
hehe . kak hanni ! thanks fr this n3 .

carrot said...

waaaa...chaiya la!!
bad falling in love
jln cite makin menarik..
gud job kak hanni!

Anonymous said...

yuhuuu..bez2..2 thumb up!!!
baru bad tau..:)
nk next n3 kak hanni...
cpt2 upload ye kak...

*swit hanna*

norul'ainmatsom said...

huhuhuhu...
apa telah jadi pada bad..

adoiyai,,lambat sgt bad ni mgtahui psaan dier sndri,,
mane nak jage dayana..pastu sabrina lg..

huhuhuhu.............

thanks tok n3 ni kak hanni,,,

ieda said...

bestlah hanni...putik2 cinta sudah mula bercambah antara ina n bad...so mesti lepas nie bad menyesal pulak sebab berkahwin gan yana...n yana lak mesti terasa kasih bad dah mula lain semenjak mereka kahwin..

hanni, jangan lambat2 k sambung...

Anonymous said...

oh hanni kusayang cepatlah sambung kami peminat2 PAM tak sabar nak menunggu ni.

Anonymous said...

best nyer..cte ni..kre okayla ni..tak dela pendek sgt..hehe seronok gle tengok bad dah suka kat sabrina..chayok2 kak hani! i like dis novel so much,sama macam bymyb

nana_yoong said...

1stly nak bgtaw, sy kecewa sgt akak decide dayana n bad kawen.. tp da bace entry ni, sy sedar, tahap pemikiran akak sebagai penulis, akak mmg taw ape yg pembaca mahukan, kami semua mahukan bad sedar yg die sukakan ina, cara akak nak bongkar rase itu dgn meletakkan org yg menjadi perantara yg menjarakkan mereka, agar ade ruang utk mereka memahami rasa hati msg2.

what a gud idea, syabas akak, akak mmg penulis idola sy.. n3 akak x penah menyecewakan..tp ape khabar ikmal ye??? bile la die akan sedar maria tu licik dan kawan yg menjengkelkan??? cian ikmal, org yg baik mcm die, x patut menjadi mangsa keadaan,

skrg ni ina mendapat sedikit kebahagian, ikmal blum lagi..

Atie said...

Hanni buat la Badrul tak sempat nak buat apa2 kat Dayana masa honey moon tu.........makna nya dua2 masih gadis lagi...hehehe
Pastu cinta Badrul lebih hebat kat Sabrina drp Dayana mesti peminat U suka...I LIKE!!!

nafisya said...

cool la kak hanni.. laki mmg camtu.. tau nak kawen jer.. bkn nak fikir btul² dulu.. nnt bad yg nyesal.. hehe..

Anonymous said...

berbaloi jgak penungguan sy akhrnye,hepi sgt2!!!huhuhuhu
trme ksih k.hanni....
best sgt cite nie.

nin said...

suka sangat n3 kali ni, akhirnya ada sedikit kgembiraan bt sabrina.. bad mmg dh jatuh hati pd sabrina, n dh mngaku sukar utk berkomunikasi ngn dyana...

mampukah bad bertahan dgn pkahwinan barunya..

minta2 nanti k.jamilah bg tau cite sebnr pd bad..

apapun k.hanni mmg best

misz nana said...

nampaknya perasaan bad pada sabrina makin lama makin bercambah.. eeiii, x sabar nak tengok bad ngan yana berpisah.. hahaha.. kak hanni ni best la!

Anonymous said...

best2!!k.hanni..watla bad jtuh skit ke...then ina jg die salu...lg la jtuh cnta...dayana,,sbuk je ptgkn kejaya die...dat tym...bia dorg mkin jauh...hapuskan watak dayana....
huhu...

Anonymous said...

kak hanni...msukkn n3 hr2...slagi xbc...xley nk stdy huhu....

atie md said...

thanks kak hanni...mmg best n3 ni. lps ni buat bad pulak derita batin sbb dh jth hati kat ina... bg dia serba salah dgn cinta yg tumbuh di dihatinya...biar pdn muka dia...biar dia rasa apa yg ina rasa skrg ni...sy suke sgt PAM ni.

cerita2akusuka said...

caiyuk kak hanni...saya akn tggu n3 sterusnye dgn sbr.

Anonymous said...

kak hanni..xsabo nak n3 baru nih...
xde n3 ke ari nie...
cedeyy...
chaiyok2..

*swit hanna*

aqilah said...

pd akak kan hanni dlm PAM 23 ni, dayana dah dpt rasakan yg bad balik ke umah parents dia bkn kerna rindukan mamanya, tetapi..................... pd ina. kan hanni kan. betul tak tekaaan akak.

Anonymous said...

isk isk isk isk... sedihnyeeee... sampai meleleh airmata baca n3 kali nie... touching btol.. sabar btol sabrina nie... semoga kebahagiaan menanti dia di kemudian hari.. insyaAlla org yg sabar & tabah mcm sabrina mmg akan mendpt ganjaran yg setimpal...aminn..

cerita2akusuka said...

sedihnye igtkn ade n3 baru arini...

Anonymous said...

bestnye....10x krane buat bat ade hti gan sabrina....biar bat tingalkan dayana yg pentingkan diri tu.. lagi pun sy rse bat gan sabrina yg padan...

[11:35:50 PM] hos.getah: