Saturday, May 9, 2009

Minda Tak Berfungsi 3

TIPS BERPISAH.
ANDA SUDAH BOSAN DAN INGIN PUTUSKAN HUBUNGAN CINTA ANDA?
DI SINI ADA BEBERAPA CARA YANG MUNGKIN BOLEH MEMBANTU.

CARA PERTAMA:
1) Perlu memiliki air muka yang meyakinkan pada tahap paling maksima.
2) Percakapan juga perlu betul-betul meyakinkan.
3) Selidiki sejarah zaman bayi pasangan anda.

DIALOG CADANGAN:

"Tak boleh sayang. Bukan abang tak nak teruskan. Tapi, keadaan yang memaksa abang buat keputusan ini.Abang tak mahu berterusan begini sayang,"
"Berterusan bagaimana bang? Saya ada buat silap ke?,"
"Bukan soal silap atau betul. Ini soal keturunan, sayang,"
"Keturunan? Kenapa dengan keturunan saya, bang?,"
Dia tunduk sambil mengeluh panjang. Perlahan kepala diangkat semula.
"Abang jumpa mak sayang,"
"Ok. Then?,"
"Sayang... masa baby, sayang minum susu Dutch Lady sayang... mak sayang yang cakap,"
"Dah tu, kenapa? Apa masalahnya bang? Apa kena mengena dengan keturunan saya?,"
"Abang pun...,"
"Maksud abang?,"
"Abang pun minum susu Dutch Lady, sayang...,"hiba dia bersuara. Wajah sudah dibalut seribu sendu.
"So?,"
"Sayang! Sayang tak terfikir ke? Mana mungkin kita bersama sayang. Kita saudara satu susuan sayang. Sama-sama minum susu Dutch Lady!,"
Pang!
Dia terpinga-pinga. Pipi terasa pedih. Matanya menatap wajah di hadapannya. Wajah itu sudah merah menyala.
"Kenapa sayang tampar abang?,"
Soalannya tidak berjawab. Cuma susuk tubuh di hadapannya itu, kini laju meninggalkannya.
"Sayang! Dengar dulu penjelasan abang...,"
Tubuh itu berpaling.
"Bodoh! *&%$@$%%.....,"
Dia tersenyum. Memandang terus pada tubuh yang semakin menjauh.
"Yes!...,"bisiknya perlahan sambil menggosok pipi yang sedikit pedih.
"And, kalau tak tahu ilmu agama, pergi belajar. Jangan memandai buat hukum sendiri. TAK BAIK TAU!,"
Dan, jeritan itu membuat senyumnya mati. Malu sendiri...

CARA KEDUA
1) PERLUKAN SEDIKIT SKILL LAKONAN.
2) DAYA IMAGINASI YANG TINGGI ADALAH SATU KELEBIHAN.
3) KEYAKINAN DIRI JUGA AMAT PERLU.
4) PASTIKAN KEKASIH ANDA BUKAN ANAK TOK IMAN ATAU BILAL

DIALOG CADANGAN:

"Kenapa bang? Kenapa perlu jadi macam ni?,"
Dia tunduk.
"Abang jelaskan, bang. Tiba-tiba abang nak putus, kenapa bang?,"
"Entahlah yang. Abang terganggu sangat-sangat lately,"
"Terganggu dengan apa bang?,"
"Entah. Abang tak habis fikir. Tiap-tiap malam abang rasa terganggu,"
"Siapa yang ganggu abang? Kenapa pula sampai kita kena berpisah? Saya betul-betul takfaham bang,"
"Hmm... macam manalah abang nak cakap. Kalau abang cakap, sayang kena percaya. Abang tak tipu, sayang,"
"Cakaplah...,"
"Ada...ada... ada sesuatu yang sering menganggu abang. Tiap-tiap malam dia datang pada abang.Dah dekat sebulan abang tak cukup tidur, sayang. Lama-lama boleh jadi makin parah... Abang tak sanggupdah sayang,"
"Apa dia bang? Cakaplah cepat. Janganlah buat saya susah hati macam ni... Siapa yang ganggu abang?Kenapa dia ganggu abang?,"
"Entah. Bukan siapa sebenarnya sayang. More tu apa...,"
"'apa'?,"
"Ha ah. benda tu selalu datang. Marah kat abang. Kadang-kadang dia kasari abang. Dia cekik abang..Hampirnak gigit pun ada,"
"Benda tu, apa?,"
"Lembaga hitam. Matanya merah sangat- sangat. Bertaring. Dia marahkan abang. Dia nak kita berpisah, sayang,"
"Abang mimpilah tu. Tidur tak basuk kaki kot..,"
"Abang tak rasa macam tu. Mungkin ini satu amaran buat. Amaran supaya kita tak teruskan hubungan ni. Maafkan abang, sayang. Abang tak sanggup nak lalui malam-malam yang mengerikan lagi. Abang nak hidupabang tenang macam dulu,"

"Tapi, kenapa pula benda tu nak halang hubungan kita?,"
"Abang... Abang rasa mungkin benda tu...belaan mak atau ayah sayang. Dia tak...,"
Pang!
"Kenapa sayang?,"
"Sengal!Abang memang sengal!,"
"Kenapa? Salah ke, apa abang cakap?,"
"Ayah saya imam masjid. Mak saya ustazah. Ajar agama. Ajar mengaji. Tak ada bela benda-benda khurafatmacam tu! Kalau nak clash, cakap sajalah terang-terang!,"
"Err....,"
Belum terucap sebarang kata, wajah sendu yang tadi tidak sanggup berpisah dengannya sudah jauh meninggalkannya.
"Ish... macam mana boleh lupa dia anak pak imam...,"dia bergumam perlahan sambil menggosok pipi.

CARA KETIGA (CARA TERDESAK)
1) PERLUKAN SKILL LAKONAN YANG LEBIH SEDIKIT DARIPADA CARA KEDUA.
2) BELAJAR UNTUK BUAT MUKA BLUR.
3) KEYAKINAN DIRI JUGA AMAT PERLU.
4) PASTIKAN PERBUALAN BERHAMPIRAN DENGAN TIANG. SEBAIKNYA TIANG KAYU. TIANG BATU, DIKHUATIRI AKAN MENGAKIBATKAN KECEDERAAN YANG SERIUS.
DIALOG CONTOH

"Saya betul-betul tak fahamlah. Kenapa ni?,"
"Semuanya salah saya. Saya tak patut mulakan hubungan ni. Saya tak layak untuk awak..,"
"Apa awak cakap ni?,"
"Awak terlalu baik untuk orang seperti saya. Saya selalu sangat lukakan hati awak. Buat awak menangis..,"
"Saya tak kisahlah awak. Saya sayangkan awak. Saya tak kisah awak selalu marah-marah saya. Selalu mungkir janji dengan dengan saya. Sebabnya, saya betul-betul sayangkan awak...,"
"Awak berhak mendapat lelaki yang lebih baik dari saya...,"
"Saya tak nak. Saya cuma nak awak...,"
"Pergilah, sayang. Mungkin di sana ada lelaki yang lebih baik dari saya,"dia berusaha memujuk sambil bersandar pada tiang di beranda rumah temannya itu.
"Saya tak mahu. Saya sayangkan awak. Berapa kali saya nak cakap?,"
Dia memandang dengan renungan sayu.
"kenapa awak terlalu baik? Dan... Kenapa saya terlalu kejam, awak?,"
"Awak tak kejam. Bagi saya awak baik. Cuma, setiap dari kita ada kelemahan. Dan saya terima kelemahan awak seadanya,"
"Tidak...saya dah tak sanggup lagi. Saya dah tak sanggup nak lukakan hati awak. Saya cuba untuk berubah jadi lebih baik. Tapi, saya gagal. Jadi, mungkin inilah yang terbaik untuk kita...,"
"Tak nak. Saya tak nak berpisah dengan awak...,"
"Please sayang...Ini aje yang terbaik untuk kita,"
"Awak... janganlah macam ni...,"
Dia berpaling. Membekalangkan suara sendu itu sambil mengeluh lemah. Tangannya dipaku pada tiang.
"kenapa? Kenapa awak degil sangat?,"
"Saya tak nak. Saya cuma nak awak...,"
"Tak boleh. Tak boleh. Saya dah tak sanggup jadi kejam macam ni,"dia meraung kuat. Kepalanya dihantuk pada tiang berkali-kali.
"Awak! Kenapa ni? Janganlah buat macam ni. Nanti awak cedera,"
Kepalanya terus dihantuk tanpa dia mempedulikan jeritan ketakutan gadis yang membelakanginya itu.
"Awak! Janganlah macam ni. Awak jangan takutkan saya!,"
Kepalanya dihantuk lagi. Dan rasa sengal memaksa dia perlahankan hantukan.
"Awak. Kenapa ni? Kan saya dah cakap saya tak kisah. Janganlah buat macam ni,"
Dia berpaling. Memandang wajah lencun gadis di hadapannya. Gadis itu menangis. Dia kerutkan kening.
"Awak. Kenapa? Sakit? Kita ke klinik, wak...,"
"Kat mana ni? Awak ni siapa? Kenapa saya boleh ada kat sini?,"
Gadis di hadapan sudah berwajah cuak.
"Awak. Saya ni. Kekasih awak,"
"Saya mana ada kekasih. Saya kat mana ni? Saya nak balik,"
"Awak....,"
Dia berlalu sambil menolak jemari yang erat menggenggam lengannya. Berlalu sambil memegang kepala.
"Awak!,"
Dia dengar jeritan itu.
"Awak. Janganlah macam ni! Awak takutkan saya,"
Dia dengar lagi jeritan itu. Namun tidak diendahkan. kali ini, langkahnya dilonglaikan. Di tambah dengan sedikit hoyong-hayang yang sengaja dibuat.
"Awak....,"suara itu sudah bernada sendu. Dia terus diam dan berlalu. lega, kerana gadis itu seperti sudah mengalah. Sesekali dia menyentuh dahi. Pasti sudah benjol!
(MACAM KEJAM SIKIT KAN?)

15 comments:

Violet Of The Night said...

Hahaha
lawak la!
boleh pulak macam tu

mia arisya said...

lawak r kak hani ni...ni macam dr pihak laki je...kalo pompuan nk clash plak cmne ek...

Hanni Ramsul said...

:D
kalau pompuan, reversedkan ajer la.
boleh?
tp, kena prepare pipi laa.
jumpa dr gigi dulu, suruh inject. bila kena tampar kang... tak rasa apa2. KEBAS. hehehe

Anonymous said...

wahahaha lawak laaaah .
aduyai tgh tension nk exam , bace entry kali ni , terus hilang tension . ahaha :D

Anonymous said...

haha lawak gle la..cayalah kak hanni..saya yg xde mood baru abes demam ni pon leh gelak sorg2..hehe..

misz nana said...

hahahaha.. lawak2.. adoii..

...CiKdiDa... said...

hahahaha...gle lawak..aku mmg gelak srg2 bce n3 ni..ciap ada dialog cadangan 2..hehehe..mcm2 la k.hanni ni..tp kreatif btol n bleh buat sy gelak time tgh2 boring ni.hehehehe

Anonymous said...

kak hanni ni tersgt kreatifla..
lwak btul!!

Anonymous said...

kahkahkahkah..
lepas tdor boleh lena ngan lawak nie..!!!
wakakakakakak...





sakit perut kak weyyyy...
salmi ireland..

nin said...

lawak tpi menarik, cm berani ke nk cuba xpecialy yg ke3..hehehe..

mimi said...

heh..bez r en3 ni..:)

miz ruha said...

hahahaha,,,....
lwk tol la...

Anonymous said...

haha..
mnarik...

aqilah said...

kalau tang susu ducth lady tu, mmg lawak....kah...kah..............kan dah mkn penampor.........hanni...hanni..........

bungaraya said...

hanni ni macam-macam la....
kelakar.... senyum sendiri akak kat office!... mana mu dapat idea ni?....

[11:35:50 PM] hos.getah: